תוכן ויזואלי – למה אני מתכוונת?

תוכן ויזואלי הוא מושג ששבר את שיאי ההשפעה השיווקית על עסקים קטנים.
עסק קטן צריך לעבוד לא מעט על השיווק שלו, בעצמו. ובעולם החברתי החדש בעזרת המדיה החברתית עסקים קטנים משווקים את העסק שלהן ולכן תוכן ויזואלי הוא מושג קריטי וחשוב.
מחקר מ 2014 שבדק לאחרונה את נושא השיווק הויזואלי במדיות החברתיות מראה עלייה חד מאוד בתפיסת היעילות של השיווק של התוכן החזותי, בעלי עסקים שממנפים את התוכן החזותי שלהם מעידים על עלייה משמעותית בבלוג שלהם, בקשר עם הלקוחות, במחוייבת של הלקוחות למותג שלהם, וכמובן שכל אלו מובילים לעלייה ברווחים ורכישת המוצרים על ידי לקוחות חדשים וקיימים.
במהלך 12 החודשים לפני יציאת המחקר ראו איך כל הרשתות החברתיות, פייסבוק, טוויטר, פינטרסט, אינסטגרם, ליקדאין, הגדילו את חשיבותו של התוכן החזותי ובהמשך לכך הראה במחקר המשך את היעילות המדהימה של התוכן החזותי בתוכן החזותית ברשתות חברתיות.

shutterstock_246119440

למה בעצם תוכן חזותי הוא כל כך חזק, במיוחד בתקופה סוערת זו, שבה אנו רואים כל כך הרבה מודעות, מסרים פרסומיים וחזותיים?
למוח שלנו קל לספר סיפור, מאשר לזכור רשימת מכולת, או מסר מילולי כל שהוא. על פי מחקר שנעשה על ידי תאגיד ה m3 שכל יוצרת מכירה את סדרת הדבקים המעולה שלהם, (אני באופן אישי מחזיקה קבוע ספריי דבק שלהם) הם הכינו מחקר ובו הם בדקו את מסרים החזותיים, וראו כי מסר חזותי מעובד 60000 מפעמים מהר יותר מאשר טקסט, מה שאומר שעדיף לצייר ולהוסיף אלמנט מצוייר לתמונה היא הרבה יותר חזקה מאשר התמונה לבד.

visual_1

ותגובות של הלקוחות היא מפתיעה בהתאם לכך ש 40% מגיבים יותר טוב לויזו'אל עם אינפורמציה מאשר רק מלל, זה מעבר לקלישאה המדוייקת כל כך גם פה ש"תמונה אחת שווה יותר מ 1000 מילים".
לכן התקשורת והקשר עם הלקוחות שלך יהיו הרבה יותר חזקים, מהירים, מחוברים אם תוסיפי תמונה, או תמונה עם מלל או תוכן ויזואלי אחר כמו אינפוגרפיקות, ציטוטים, ועוד על מנת להבין את הלקוחות שלך יותר ויותר אלייך.
עוד נתון מעניין, חודש אחד לאחר שפייסבוק הוסיפו וידאו והגדילו את היחס של התמונות בציר הזמן נרשמה 65% של עלייה במעורבות של הקהל בתוכן המועבר, זה נתון מדהים, כי זה בדיוק מה שאנו רוצים את המעורבות של הלקוחות שלנו, לאחר המעורבות והתחזקות הקשר יהיה להם יותר קל לקנות מאיתנו.
תוכן חזותי הוא גורם קריטי עבור עסקים רוצים לפרוץ לתוך עולם שהוא עמוס ממילא בתחום שלהם, וזאת כדי להעביר מסר, מבלי להסתכן, תוכן חזותי המספר על המוצר מבלי לספר, התמונות והתוכן הויזואלי יעזרו לך לבנות את האמון מול הלקוחות.
תוכן חזותי הוא משהו שכל אחד יכול לעשות בעצמו, היום הכלים חינמיים, והאפשרויות הן באמת כמעט בלתי מוגבלות עם מעט גישה לכלים חינמיים ניתן להכין תכנים ויזואליים. תוכן וזיואלי הוא קל לשימוש, ועוד יותר בנייד, במיוחד עם כמויות האפליקציות לעיצוב הקיימות בapp store.

info_inspition-01

תוכן חזותי משפר את המותג שלך, יעזור לך לקבל חשיפה, לבנות את האמינות שלך מול הקהל ולהרוויח יותר במכירת המוצרים שלך. לדוגמא אם תחשבי על מוצר שלך כיצירת אומנות ותצלמי את המוצר במקום בו יש התייחסות לצבעי המותג, תשמרי על ערכי המותג בצילום של המוצר וכן, זה אפשרי גם בסמארטפון.
תוכן ויזואלי יעזור לך לעלות בחיפושי גוגל, ובמיוחד בגוגל תמונות, מפני שלא לא מעלים אותו רק ברשתות החברתיות אלא מעלים בבלוג או לאתר שלך ומשתמשים במדייה החברתית כמנוף והפנייה לאתר (או בלוג) מפני שזה הבית של עסק שלך. כל אלו יעזרו לך למשוך את תשומת הלב של הלקוחות שלך, ולפעול כמו מגנט, ולהביא את הלקוחות שיחכו לעוד לתוכן שתייצרי. תוכן ויזואלי גם מבטל את מחסומי השפה, ואינו דורש הבה הסבר, הוא פשוט ברור וקליט.

1-01

לעשות תוכן שיווקי הוא כיף, זה לעשות שיווק בהנאה ולא להגיש שעושים שיווק. התוכן הויזואלי יגרום לך להיות אחרת שונה מכל הרצף והעומס הויזואלי הקיים ברשת, וסוג התמונות שמוצפים בהם, שיווק כזה יהפוך את העסק שלך לשיווק שונה ויבדל אותך מאחרים. וכך הלקוחות הפוטנציאלים מקבלים מבט מהיר על נקודות מותג עיקריות שלך, דבר נוסף מהנה בבניית תוכן ויזואלי הוא הכיף לשתף, תוכן ויזואלי הוא כזה שרוצים לספר עליו לאחרים, הוא לא המכירה עצמה הוא ליד הוא חלק מהשיווק, הוא לספר ללקוחות פוטנציאליים עלייך, על מה שאת אוהבת לעשות, שיכרו אותך טוב יותר, לתת להם השראה, לא חייבים לספר את נבכי נפשך, אני לא מתכוונת לחשיפה, אבל אני מתכוונת שאפשר להראות להם בתמונות מה מניע אותך, מה עושה לך טוב, עם איזה משפט השראה קמת בוקר, ולעשות וידאו קצר על המוצר שלך וכמה כיף השתמש בו, באהבה גדולה תשוקה אמיתית למוצר שלך.
אני יכולה לספר על חוויה שהפתיעה אפילו אותי, שהיתה לי באופן אישי, לפני חודשיים העלאתי סרטון שבו אני מראה איך לעטוף מחברת, לא מכרתי כלום, אני לא מוכרת מחברות עטופות, אני לא מוכרת סדנא איך לעטוף מחברת אבל אני אוהבת לעטוף את מחברות שלי כי אני אוהבת אותן עטופות, והראתי איך לעשות זאת. זה חלק ממני, לא היתה חשיפה גדולה, לימדתי משהו חמוד וקטן, והוא יצר בזז שלא צפיתי אותו בכלל, וגרם לעלייה גדולה מאוד בלייקים של הדף העסקי שלי, וצפייה של למעלה מ 1300 צפיות בסרטון.

Screen-Shot-2015-04-24-at-00.26.31

זוהי אחת דוגמאות לתוכן ויזואלי.

לכן, תתכונני ותרשמי לרשימת התפוצה כדי לקבל ראשונה את הפוסטים הבאים כי זה עומד להיות מעניין מאוד,
וכל זאת כדי לייצר תנועה גדולה יותר לאתר/ לבלוג שלך,
תוכן ויזואלי, זה הדבר הבא!
כל שאלה שעלתה סביב הנושא את יכולה לשאול פה בתגובות ואני אענה בשמחה.