איך להכין תוכן ויזואלי יומיומי בקלות ליצירת נוכחות במדיה החברתית.
 
תוכן ויזואלי הוא אחד הנושאים המרתקים בעניי שיש היום בנושא השיווק
של העסק הקטן.
נחשפתי למושג הזה לאחרונה והוא פשוט משך את תשומת ליבי,
כנראה בגלל החיבה שלי לויז'ואל, עיצוב.
החלק של השיווק היה החוליה החלשה בתוך המשוואה הזו כי שיווק היה נושא פחות חביב עליי,
אבל הבשורות הטובות הן שהוא הפך להיות מושג שאני חיה איתו הרבה יותר בקלות מאז שהכרתי את המושג: "תוכן ויזואלי"

בפרק הנוכחי אני מדברת על דרך אחת מיני דרכים רבות שעזרתם ניתן לשווק את העסק בעזרת שימוש בתוכן ויזואלי,
אני ממש אוהבת את הנושא הזה,
הוא מאוד קל לשימוש, לא צריך להמציא את הגלגל אלא להשתמש בתוכן של אחרים..

אז מבלי להשאיר אתכן במתח, כנסו לראות איזה יופי של תוכן קל, ופשוט ניתן להכין ולהיות נוכחים ברשת..

פרק 1 - מהו תוכן ויזואלי 
פרק 2 - 3 טיפים לשדרוג תמונה שצולמה בסמארטפון 
פרק 4 - איך לקדם את העסק שלך באמצעות how to? 
פרק 5 - איך יוצרים קולא'ז תמונות בסמארטפון? 

מחכה לתגובות ולשאלות שלכן,

טלי

perek-19-19

ואם את מאלה שמעדיפה ואוהבת את המילים יותר מאשר את הסאונד, תמללתי את הסרטון והוא מוצג פה לפנייך.

היי, כאן טלי יחיה.

אני בטוחה ששמעתם את המושג "למתג את העסק שלך", אבל אתם שוברים את הראש על איך לעשות זאת בצורה יומיומית. היום בפרק אנחנו נגלה דרך תוכן ויזואלי איך אפשר לעשות זאת בצורה מקורית, יעילה, מקסימה ובאמת מהנה.

היי כאן טלי יחיה מ-Createit – ללמוד ולעשות בעצמך. אנחנו בפרק נוסף של התכנית createTV שבה אני עונה על שאלות שאתן שואלות בכל מה שקשור לתוכן ויזואלי ואיך הוא יכול לקדם את העסק שלך. בפרק הזה אני מתייחסת לנושא ששאלה אותי דנית והיא שאלה אותי כך: "אני מאמנת ספורט, בתכנית הראשונה שצפיתי אמרת שציטוטים של אנשים יכולים לעזור לי למתג את עצמי בעסק. אני מאד אוהבת ציטוטים של הוגים או אנשים אחרים אבל אני לא מבינה איך זה יכול לעזור לעסק שלי. אשמח שתסבירי לי איך זה קשור לתוכן ויזואלי ואיך לעשות זאת".

בואו נבין מה זה מיתוג – כשהלכתן למעצבת והמעצבת עיצבה לכן את כל הקו הויזואלי שלכן – איך הוא יראה, איך אנשים פוטנציאליים והלקוחות שלכם יראו את המותג שלכם. באיזה צבעים, באיזו שפה עיצובית, באיזה פונטים בחרתם את זה. כל זה, זה בעצם סל של ערכים ומסרים שאתם רוצים להעביר ללקוחות שלכם. חלק מהמסרים שאתם רוצים להעביר ללקוחות שלכם זה לספר להם קצת על האישיות שלכם. כי היום, בעידן של היום זה לא מספיק להגיד "הנה, יש מבצע, בואו תקנו". היום אנשים רוצים להכיר קצת יותר את מי שעושה את העסק, מי שיוצר ועומד מאחורי העסק. שימוש בציטוטים ותוכן ויזואלי יכול לעזור לכן מאד כדי לחבר את הלקוחות שלכן, יותר מאשר רק לספר להם איזה מוצרים אתם מוכרים.

כדי שנעשה את זה בצורה מקורית, ובצורה שבה אנחנו לא פוגעים בזכויות יוצרים של אף אחד ומשתמשים בעסק שלנו כדי ללמד את הלקוחות שלנו עוד כמה נדבכים באישיות שלנו, באישיות שבונה את העסק שלנו. וזה מאד חשוב, כי ככה אנחנו יוצרים קשר באמת אמיתי עם הלקוחות שלנו. כי הלקוחות שלנו לא באמת מתחברים אלינו רק כי אנחנו עושים תכשיט כזה או אחר, כי יש עוד הרבה כאלה שעושים תכשיטים. הלקוחות שלנו מתחברים אלינו בהתאם למה שאנחנו, בהתאם לאיזה אישיות אנחנו מביאים מאחורי המותג. אז בואו נתחיל!

כדי להתחיל בצורה נכונה אני אוהבת ללכת להגדרות. אז אני רוצה קודם כל להגדיר מה זה ציטוט. ציטוט זה "חזרה מדויקת על קטע מטקסט או דברים שאמר מישהו, לרוב תוך אזכור המקור, הפעולה או המעשה של המצטט".

אז איך אנחנו משתמשים בציטוטים כתוכן ויזואלי בצורה גבוהה?

דבר ראשון שאפשר לעשות זה ללכת למעצב הגרפית שלכם. אפשר לבחור 5-6 ציטוטים מראש שיכינו לכם 5 או 6 פוסטים קדימה וככה באמת אפשר להכין כמה פוסטים קבועים שמתבססים על כל העיצוב הגרפי שלכם – על הצבעים, הצורה, הפונט. אפשרות שניה זה שמעצבת תכין לכם טמפלייט (template) אחד, טמפלייט אחד זה למעשה איזשהו ריבוע בגודל שאתם רוצים, ריבוע ריק, שאותו אתם ממלאים כל פעם בציטוט רלוונטי, אתם בעצמכם עושים את זה, רק את הציטוט הרלוונטי באותו רגע שמתאים ומעלים את זה לפייסבוק או לפוסט, או לבלוג.

דבר נוסף שאפשר, זה לעשות את זה לבד. בסרטון הקודם דיברנו על איך לערוך תמונות. אפשר לקחת תמונה שכבר צילמתם ועליה להכניס את המלל הרצוי. באפליקציה של פיקאסה ארט (piccasa art) אפשר גם להוסיף מלל. אם כבר יצא לכם להכנס ולהוריד אותה ולהסתכל עליה קצת אז אפשר להוסיף גם מלל. אז גם זו אופציה. פה אתן בעצם יכולות לעשות את הכל בעצמכן, אתן לא תלויות באף אחד, אין פה עניין של להוציא עוד כספים, אפשר לעשות את הדברים בכוחות עצמכן.

דוגמא נפלאה למישהי שהשתמשה בציטוטים בבלוג, גלית שול, היא מאמנת, מה שהיא עושה בכל פוסט שהיא מעלה, היא מעלה ציטוט רלוונטי לפוסט שעליו היא כותבת, למלל שהיא מתייחסת אליו. יש לה מאיירת מקסימה, אפרת חסון, שהכינה לה כבר כמה ציטוטים, כל פעם היא מעלה בהתאם לפוסט את הדברים הרלוונטיים. מה שקורה, קורה פה משהו מאד מעניין. אלף, השפה הויזואלית נשמרת, כי כל פעם עולה אותה שפה. משתנים קצת הצבעים, משתנה המסר, משתנה האלמנט הגרפי שמוסיפים שם. אבל כשמתחילים לראות את זה פעם אחר פעם בבלוג ומתחילים להתרגל לרעיון של הציטוטים אז כבר כל פעם שעולה הפוסט מחפשים את הציטוט הזה.

אז מה היה לנו היום? דיברנו על הנושא של מיתוג, כמה מיתוג חשוב בקשר עם הלקוחות שלנו, כמה אפשר להשתמש בציטוטים כתוכן ויזואלי על מנת לעשות את זה. זו דרך באמת פשוטה ונעימה וכיף לעשות את זה כי אנחנו בעצם מתחברים בחזרה אל עצמנו, מחפשים את הדברים שמעניינים אותנו ואיתם אנחנו משתפים ומספרים לקוראים שלנו. ראינו איך אפשר לעשות את זה בצורה פשוטה על ידי שימוש בכמה אפשרויות: או להעזר במעצב גרפי או לעשות את זה בעצמנו. דבר נוסף שדיברנו עליו זה באמת הנושא של התזמון. אפשר להעלות לפייסבוק ולתזמן כמה פוסטים קדימה. ככה שבעצם אתם יוצרים לעצמכם תוכן ויזואלי לכמה שבועות קדמה, אפשר לתזמן את זה ואתם בכלל יכולים לשכוח מלדאוג לתוכן ויזואלי על מנת להשאר נוכחים לרשת מבלי שאתם מעלים שוב מוצר או שוב מבצע שאתם עושים.

עד השבוע הבא אתם יכולים לעשות כמה דברים. דבר ראשון, להרשם. אם עדיין לא נרשמתם לאתר כדאי לעשות את זה כדי שאני אוכל לשלוח לכם את הפרק הבא ישירות אליכם למייל. דבר נוסף שאפשר לעשות זה לשאול שאלות, כל מה שעולה על דעתכם במה שקשור לתוכן ויזואלי. אפשר דרך לצור קשר באתר ואפשר גם לכתוב לכתובת מייל שמופיעה כאן למטה וזה יגיע אלי למייל. דבר נוסף שאני אשמח זה שתגיבו פה למטה. באיזה ציטוטים אתם רוצים להשתמש? מה יהיה לכם מעניין לעשות ואיך אתם מחברים את הלקוחות אליכם בחזרה? תודה רבה ולהתראות עד הפרק הבא!