צילום הכי טרנדי שיש היום – גם את יכולה!

את מכירה את התמונות האלה שאת נכנסת כדי לברר מי צילם אותן?
גם את יכולה לצלם תמונות שילחצו עליהן, יעשו לייק ואף יגיבו עליהן,
תמונות שיש בהן מצד אחד ״אוויר״ ומצד שני סדר, כאילו הכול מאורגן בהן בצורה נכונה.

רבות מהתמונות הללו הן תמונות Flat Lay. מה זה אומר?
בתרגום הכי "גוגלי" לעברית הפירוש הוא "שוכב שטוח״, אך המשמעות היא פשוט "צילום מלמעלה”,  היטל על.  
כבעלות עסקים עלינו ליצור כל הזמן תוכן רב לרשתות החברתיות: לצלם, לצלם ועוד קצת לצלם. אני רוצה להציע לך להשתמש בטכניקת הצילום flat lay.
מדובר בצילום תמונות מזווית עילית, מלמעלה, כאילו ממעוף הציפור. זווית צילום זו מאפשרת ליצור תוכן רב ופותרת בעיות שיש בצילום רגיל. נדמה כי כולם משתמשים בטכניקה הזו, ובאינסטגרם זו ה-זווית המצולמת. היא ממש כאן והיא לא הולכת להיעלם בקרוב. זווית צילום זו מתאימה לכל עולם תוכן: lifestyle, קוסמטיקה, ייעוץ, אוכל, טיולים. התמונות האלה תמיד נראות טוב, משום שזוהי זווית צילום שמייצרת קומפוזיציות מיוחדות, סדר וארגון ויזואלי שהמוח האנושי פשוט נהנה לראות

גילוי נאות

רוב הצילומים שיש בפוסט זה צולמו על ידי בעלי עסקים שלמדו שיווק ויזואלי בקורסים שלי כדי ללמוד איך לספר את הסיפור הוויזואלי שלהם, ואחד המפגשים עוסק בצילום בסמרטפון.
אז כן – אפשר ליצור צילומים כאלה בסמארטפון.

רוב הצילומים פשוט עובדים בשיטה הזו. במהלך סדנאות הצילום אני רואה איך ברגע שמצלמים מלמעלה, פתאום הכול מסתדר. לבעלי העסקים שאני מלמדת קל יותר, וכל תמונה יוצאת – ואוו! כבר הכרתי בעלי עסקים שפחות אהבו אותה, אבל בסוף… כולם מתמכרים.

קווים לדמותה של הזווית הזו:

תוכן רב. כשמצלמים מלמעלה, קל לייצר הרבה תוכן ולא צריך להשקיע מאמץ רב כדי שהתמונה תהיה יפה. בכל סיטואציה כמעט אפשר לצלם בזווית זו כדי לתעד את היום־יום – והתמונה תצא מוצלחת. למשל צילום של שולחן הכתיבה – פריטים רבים שיחד נותנים מידע רב על היום-יום שלי.
צילום שלי: צילום של המחברת מלמעלה.

2. משיכת תשומת לב. קשה לפספס תמונות המצולמות מהזווית הזו. יש משהו שעובד בצורה הזו. לוקחים כמה פריטים, מתחילים לסדר אותם אפילו אינטואיטיבית, מסתכלים מבעד למסך הטלפון, מוודאים שהם מסודרים ולא מכסים זה את זה, כי בזווית הזו לכל אובייקט יש מקום משלו, ומצלמים. הסוד הוא להתחיל לשים שניים או שלושה פריטים ולהוסיף עוד, אם צריך.

צילום מתוך סדנת צילום: עינב כהן - מאפרת

3. נראות גרפית שיוצרת עניין.
מאחר שהאובייקטים מצולמים מלמעלה ונוצרת השטחה, יש משחק גרפי יפהפה. כל אובייקט שאנו רואים בעיניים הוא תלת ממדי,
אבל במבט שטוח מלמעלה רואים רק מישור אחד של האובייקט (כלומר שני ממדים),
ולכן בצילום כזה הגאומטריה של צורות דו־ממדיות (עיגול, משולש וכו') בולטת ומייצרת את הסדר בעין.
למשל, צלחת מלמעלה נראית כמו עיגול, ספר נראה כמו מלבן, שפופרת של קרם נראית כמו גליל ועט מקבל את הצורה הגאומטרית של קו.
הצורות הללו שהמוח קולט נותנות לנו תחושה נעימה של סדר וארגון.

צילום מתוך סדנת צילום אצל מירי בן דוד ליוי - זהורית כהן - סטיילינג מסחרי


4. לא יודעת איך להתחיל?
אין בעיה, אפשר לספוג המון השראה ברשת. יש גלריות שלמות של אינסטגרם המתבססות על הצילום מלמעלה.
כשמתבוננים בצילומים הללו, מתחילים לחשוב ולנתח: מה יש בצילומים הללו שעובד?
האם האובייקטים מאווררים ומסודרים במרחק זה מזה או צפופים? האם הם מסודרים בסימטריה בלתי מתפשרת?
אילו אלמנטים מצולמים בהם? כל אלה הם התחלה להבנה ויזואלית אשר תאפשר לך לצלם צילומים כאלה בעצמך.


5. אלמנטים לשילוב בתמונה ליצירת מראה מרהיב.
כל פריט שיש לידך ועל שולחן העבודה יכול להיות אלמנט שאפשר ליצור ממנו צילומים נהדרים: פירות חתוכים, פירות שלמים, צלחות, סכו״ם, תיק האיפור, שולחן בסלון, מחשב נייד, כוס קפה, טושים שאת משתמשת למרקר את התוכנית השנתית שלך או עטים, מחברת, אטבים, חומרי גלם – ממש כל מה שעולה בדעתך. כל דבר יכול להיות חלק מצילום מושלם בזווית עילית.

מאחורי הקלעים של צילומים לראש שנה

6. יצירתיות מתפרצת.
אחרי שספגת השראה וניתחת אותה, ולאחר שהתבוננת בבית וגילית כמה פריטים עם פוטנציאל צילום יש סביבך, זה הזמן לתת לעצמך לבחור מה לצלם. כך תוכלי להוציא החוצה את היצירתיות שבך ולבטא את התוכן שלך.

 

צילום מתוך סדנת צילום בסמארטפון

 

7. לכולן יש מה לצלם - כן, גם לעסקים שהם נותני שירותים

 תיפטרי מהתחושה שאם את יועצת לכלכלת המשפחה אין לך מה לצלם, או אם את מטפלת בעיסוי להקלה על כאבים אין לך מה לצלם. ברור שיש מה לצלם! לדוגמה, יועצת כלכלית יכולה לקנות מספרִים מעץ או מפלסטיק בחנות יצירה (כן, כן, ממש כמו בגן הילדים), ליצור בלגן עם המספרים על השולחן ולצלם את זה. אני בטוחה שזו תהיה תמונה שונה מאוד ממה שבדרך כלל מעלים, והיא כשלעצמה תיצור סקרנת.

אביא דוגמה שנייה מלקוחה שלי שעושה עיסויים:

בצילום הזה היא רצתה להעביר את החוויה ואת התחושה שיש לאחר העיסוי – רוגע, שלווה, קלות של הגוף, רכות בנשמה. אולי כל זה לא עובר בלי ההסבר שלי, אבל אין ספק שהתמונה מסקרנת מאוד, וברגע שהחיבור הטקסטואלי בפוסט הוא נכון, פתאום הכול מתחבר.

כל אחת ואחת מכן היא יצירתית. גם כאלה שאמרו לי, ״יצירתיות היא ממני והלאה״ או ״אני ממש לא יצירתי״ – הוכחתי להם כמה זה לא נכון

מתוך סדנת צילום: אלה אבי - מטפלת ומעסה מקצועית, רוקדת בניא

 

לסיכום, צילום בזווית עילית מאפשר ליצור תוכן רב ללא מאמץ. אלה צילומים שמושכים תשומת לב רבה, ולכן כדאי לאמץ אותם לסל הוויזואלים שאת מייצרת. בזווית הזו יש נראות גרפית שיוצרת סדר בעין, ואם את לא יודעת מאין להתחיל, לכי לספוג השראה ברשת והתבונני סביבך, כי בכל פינה בסטודיו או בבית יש הרבה מה לצלם. אני מבטיחה לך שהיצירתיות שלך תתפרץ ולא תפסיקי לרצות לצלם.

אז מה את אומרת? שכנעתי אותך שצילום יכול להיות דווקא מהנה? אולי יש לך עכשו חשק להתחיל לצלם?

מוזמנת להגיב - כאן למטה, מה הצילומים שאחרונים שצילמת?

וגם אפשר לקרוא עוד הרבה תכנים על צילום:
הטעויות הנפוצות בצילום בסמאטרפון 
אביזרים שידרוג הצילומים בסמארטפון
הכללים הבסיסיים לצילום מוצלח בסמארטפון

רוצה ללמוד איך ליצור לעסק שלך גם צילומים כאלה? 
ולא, זה ממש לא משנה אם העסק שלך הוא ייעוץ, אימון או תכשיטים, 
כל אחד יכול ליצור כאלה צילומים.

בתוכנית ליוי אונליין החדשה שלי,

יש פרק שלם שעוסק בצילומי flatlay לכל מיני סוגים של עסקים,

פשוט בניתי מודל פשוט בו ב-6 שבועות נלמד לכתוב את שישה סוגים של פוסטים הנדרשים כדי לשווק בפייסבוק
וליצור בפשטות ובקלות תמונות לכל אחד מסוגי הפוסטים
כך שהלקוחות בפיד לא יישארו אדישים לפוסטים שלך.

ואחד הפרקים עוסקים בצילומים לשיווק העסק שלנו.

כאן, אפשר לעבור לקרוא את התוכנית אונליין שמטרתה לקדם את הפייסבוק שלך.

וללמוד את הדרל הקלה לייצר פוסטים בפשטות ובזמן קצר,
ל3 חודשים מראש.

 

שיהיה לך, יום ויזואלי במיוחד 🙂

טלי

3 Responses to “צילום הכי טרנדי שיש היום – גם את יכולה!”

  1. איה תמרי

    מעולה הטיפים שלך לצילום תמיד עוזרים לי

  2. יהודית

    כל מה שאת מציגה ומייצגת מאוד מפתה. קשה להשאר אדישים ואני לא אדישה.
    אבל אני פשוט דבוקה לתוכנית המקורית ולעניינים החשובים לי ובהם אין מקום להשקעה בויזואליות כרגע.
    ברורררר שזה יגיע. ואז אדע לפנות אליך.
    מבחינתי, את השקעה לטווח ארוך.
    מאחלת לך הצלחה רבה.
    ד”ר יהודית כ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *